Popüler Yayınlar

17 Kasım 2009 Salı

ÇOCUKTA YAŞLARA GÖRE GELİŞİM EVRELERİNDE GÖRÜLEBİLEN ZİHİNSEL VE MOTOR DAVRANIŞLAR

2 - 3 YAŞINDAKİ ÇOCUKLAR

• Koşar, tırmanır, iter, çeker, zıplar çok aktiftir
• Bacakları çarpık görünür
• Elleriyle ve kaşıkla yiyebilir, bardaktan içebilir
• Elbiselerinin bazılarını çıkarabilir
• Cinsel organlarını keşfeder
• Daha az uyur, daha kolay uyanır
• Tekrarlanan günlük etkinliklere uyum sağlar ve bunlardan hoşlanır
• Herşeyi kendi kendine yapmak ister
• İnatçı ve kararsızdır. Sık sık fikir değiştirir
• Ani duygu değişimleri ve öfke nöbetleri gösterir
• Yetişkinleri taklit eder
• Yaşıtlarıyla birlikte oynayamaz
• Paylaşmayı, beklemeyi, vazgeçmeyi kolay beceremez
• Suyla oynamayı sever
• Tek sözcükler ve kısa cümleler kullanır
• Devamlı hayır der. Olumsuzdur
• Konuşabildiğinden daha fazlasını anlar

3- 4 YAŞINDAKİ ÇOCUKLAR

• Koşar, zıplar ve tırmanır
• Kendi kendine yemek yiyebilir, fincandan içebilir
• Bazı şeyleri dökmeden taşıyabilir
• Kendinin soyunup giydirilmesine yardımcı olabilir
• Öğle uykusuna yatmayabilir fakat sessizce oynar
• Yetişkinlere cevap verebilir, onaylarını ister
• Onay görmediğini belirten ifadelere duyarlıdır
• İşbirliğine girer, basit işler için bir yere gönderildiğinde koşarak gider
• “Ben de” dönemidir. Her şeyin içinde yer almak ister
• Her şeyi merak eder
• Hayal gücü kuvvetlidir. Karanlıktan ve hayvanlardan korkabilir.
• Hayali arkadaşları olabilir
• Konuşkandır. Genellikle kısa cümleler kurar.
• Bekleyebilir ama sabrı azdır
• Oyuncakları sepete toplama gibi küçük sorumluluklar alabilir
• Kendi kendine gayet iyi oynar fakat grup oyunlarında problemlerle karşılaşılır
• Karşı cinsten ebeveyne yakınlık duyar fakat zaman zaman değiştirebilir
• Kıskançtır. Özellikle yeni bir bebeğe tahammül edemez
• Suçluluk duyabilir
• Sürekli sızlanarak, ağlayarak ve sevgiyi garanti etmeye çalışarak duygusal açıdan güvensiz olduğunu gösterebilir
• Parmak emerek, tırnak yiyerek vb davranışlarla gerginliğini azaltmaya çalışabilir
• Kendini ifade etmeye çok açıktır

4- 5 YAŞINDAKİ ÇOCUKLAR
• Hareketlerindeki koordinasyon arta
• Kilo almaya ve boyu uzamaya devam eder
• Yeme, uyuma ve dışkılama alışkanlıkları düzenlidir
• Çok hareketlidir
• Bir şeylere başlar ama her zaman başladığını bitirmez
• Patron gibi davranır
• Diğer çocuklarla oynar fakat sürekli kendini savunur ve korur
• Kavgaları kısa surer
• Büyük bir filozof gibi güzel konuşur
• Hikayeler anlatır ve abartır
• Uygunsuz sözcükleri yerli yersiz kullanır
• Heceleri bir araya getirerek anlamsız sözcükler üretmekten hoşlanır
• Güler, kikirder
• Her şeyi ağırdan alır oyalanır
• Söylendiğinde elini yüzünü yıkar
• Nasıl ve Niçin soruları sorar
• Etkin bir hayal gücü vardır
• Akranlarına bağımlılık gösterir

6 - 8 YAŞINDAKİ ÇOCUKLAR
• Doğal olarak hareketlidir,kolaylıkla coşar,
• Elleriyle çalışmayı sever,
• Öğrenmeyi sever,
• Her an ön planda olmak ister,
• İlgi yönü sınırlıdır,çok çabuk yorulur ,bıkar,
• Yaptığı işten gurur duyar,
• Kolaylıkla gururu zedelenir,
• Her an beraber çalışmaları sevebilir veya nefret edebilir,
• İmgeleme bağlı oyun ve öyküleri çok sever,
• Öğretmen ve arkadaşlarının alışkanlıklarına özellikle önem verir,
• Hala gizemli öz dünyasında yaşamaktadır,
• Tutup,tadacağı yeni şeylerle ilgilenir,
• Mekanik ve hareket yetenekleri olan şeylere ilgi duyar,
• Her tür oyunu ,televizyonu ,bilgisayarı ,ailece gezmeleri ve resimli kitapları sever,
• Aldatmaca oyunlarından zevk alır,
• Tüm çabalarına kişiliğini katar,

9- 10 YAŞINDAKİ ÇOCUKLAR
• Göz – el ilişkisi gelişmiştir,
• İnsanların değişik türde olduğunu sezer,
• Kendine toplumda bir yer vermektedir,
• Sorumluluklar almayı,düzenli olmayı ve yeni ilişkiler kurmayı öğrenmektedir,
• Ayrı cinstekiler,ayrı topluluklar kurmaktadır,
• Bu gruplaşmalar bazen başkaldırmalarla belirir,
• Resimli dergi ve gezi öykülerinden zevk duyar,
• Kendi ve yakındakilerinin evrimi ile büyümektedir,
• İşi üzerinde daha fazla durabilmektedir,
• Çoğu kez çevresinin gülünç yönlerini görmeye başlar,
• Doğadaki bitki hayvan ve başka varlıklarıyla ilgilenir,
• Spor ve çeşitli konulara karşı büyük bir eğilim belirir





11- 12 YAŞINDAKİ ÇOCUKLAR
• Doğru ve yanlış kavramları üzerinde kesin bir anlayışı vardır,
• Özel ilgiler üzerinde durur,
• Kendi cinsine bağlı değişik çalışmalara girer,
• İşlerini güzel ve tam yapmak ister;dolayısıyla ona yol gösterecek birinin yardımı gereklidir,
• Okul dışı çevrede ilgilendiği şeylerle uğraşır,
• Sık sık büyükleri eleştirir,
• İlgi kaynağı ve çalışma yönünü daha güçleştirmektedir,
• Kendine örnek aldığı bir kahraman hayranlığı içindedir,
• Kendi kendini tanır ve eleştirir,
• Toplu halde çalışmayı sever,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder